Как да превъзмогнем постваканционната депресия

Нерядко хората с динамичен работен режим се завръщат от летните приключения с постваканционна носталгия, известна и като депресия след пътуване. Състоянието се познава по лошото настроение и лошата продуктивността в офиса след щастливия и удовлетворяващ отпуск. Връщането към рутината на работата, училището и ежедневния живот като цяло може да генерира силен стрес, дискомфорт, тъга и потиснатост. Въпреки че подобни настроения понякога се оказват доста неприятни и продължителни, те може да бъдат превъзмогнати с малко решителност, с някои перспективи, ценни поуки и грижи за психо-емоционалното здраве.

Ето няколко ценни съвета за бърза адаптация обратно към работния режим.

# Синхронизирайте обичайния си график за сън преди края на ваканцията
Много туристи преживяват болезнено часовата разлика след ваканция, особено ако пътуването пресече една или повече часови зони. Ако изобщо е възможно, по време на отпуск се опитайте да се придържате към обичайния си график на сън. Или няколко дни преди края на пътуването се приспособете към установеното време у дома за лягане и събуждане. Това със сигурност ще помогне да направите по-лесно прехода обратно към нормалния ритъм, тъй като липсата на качество и количество на сън може да повлияе на способността ви за концентрация и ориентация, или да ви депресира. Поне три часа преди лягане избягвайте прием на алкохол и кофеин.

# Спортувайте по време на отпуск
Правете гимнастика или планирайте спортни активности през ваканцията. Тренировките по време на пътуване може да изглеждат трудни, но със сигурност ще ви държат във форма и ще намалят стреса и умората. Ако продължите да се движите и спортувате и след отпуск, тялото ви ще има усещането за физическа стабилност. Тренировките освобождават ендорфини, които могат да помогнат в борбата с депресията. Така че не забравяйте да сложите в куфара чифт маратонки обувки и спортен екип или бански за няколко обиколки в басейна.

# Планирайте завръщането си няколко дни преди да започнете работа
Безспорно най-трудната част след едно пътуване е приспособяването към нормалния график. Все пак, ако си дадете един ден или два, за да се аклиматизирате към нормалното, рутинно ежедневие, можете да направите този преход много по-лесен. Опитайте се да се върнете в офиса във вторник, така ще избегнете истеричността на понеделника и ще си подарите работна седмица само с четири дни. В този случай планирайте края на ваканцията си не по-късно от събота, за да имате време за плавна адаптация.

# Украсете работното си място с красив сувенир от лятото
Един такъв предмет със сигурност ще събуди приятни спомени и асоциации, ще зареди деня ви с позитивни вибрации. Добра идея са и снимките от пътуването на бюрото ви. Или пък акцент към деловия дрескод – бижу, което сте купили от любимата дестинация. Тези малки трикове ще ви вдъхновяват и усмихнат.

# Незабавно започнете да планирате следващата ваканция
Мисълта за ново приключение ще ви помогне да преодолеете стреса и да се приспособите бързо към работа или училище. Идеята за бъдеща ваканция, дори и далече във времето, ще озарява деня ви и ще ви кара да тръпнете в очакване на нещо предстоящо и вълнуващо.

Източник: www.spisanie8.bg


zabavleniq-na-bynderishka-polqna-(snimki)-388903

Надуваема пързалка на Бъдеришка поляна над Банско

Най-дългата надуваема пързалка в Европа е голямата атракция на Бъндеришка ...
working-with-idiots1

Поколение – Фабрика за идиоти

Статистиката говори, че гимназистите не могат да разпознаят Чарлз Дарвин ...
kids-on-beach

С деца на море? Да или Не.

С деца на море? Дали да вземем децата на море ...
NEi8nZlXUEEMmo_1_b

8-те типа хора, които виждате на плажа

Кои са 8-те типа хора на плажа и защо са ...
a87a3bf5575d31874b5d31f8efa102cc

Да те хапят акули като на игра

Дали е лудост, или смелост да работиш с акули, може ...
Lake-Tahoe

Ако не можете да отидете на море, морето ще дойде при вас!

Ако не можете да отидете на море това лято или ...

Коментарите са забранени.